دانلود تحقيق حسابداري در گذر زمان 12 ص.DOC

آموزش بازار يابي و تبليغات اينترنتي

جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

دانلود تحقيق حسابداري در گذر زمان 12 ص.DOC

۷۹ بازديد
دانلود حسابداري در گذر زمان 12 صDOC تحقيق حسابداري در گذر زمان 12 صDOC مقاله حسابداري در گذر زمان 12 صDOC حسابداري در گذر زمان 12 صDOC
دسته بندي حسابداري
فرمت فايل zip
حجم فايل 13 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 12
دانلود تحقيق حسابداري در گذر زمان 12 ص.DOC

فروشنده فايل

كد كاربري 4558

فرمت فايل : ورد

قسمتي از محتوي فايل

تعداد صفحات : 12 صفحه

حسابداري در گذر زمان مقدمه "حسابداري با تمدن بشر همزاد است و به اندازه آن قدمت دارد.
تاريخ نخستين مدارك كشف شده حسابداري به ۳۶۰۰ سال قبل از ميلاد بر مي گردد و همواره همراه با ساير دانشها ودر پاسخ به نيازهاي فزاينده بشري رشد و تكامل يافته وبه صورت ابزاري كارآمد درخدمت پيشرفت وتوسعه اقتصادي– اجتماعي جوامع مختلف قرارگرفته و به زبان تجارت تبديل گرديده است.
در فرايند پيشرفت و توسعه تمدن ها در سطح جهان, تحولاتي بنيادي رخ داد كه سبب پيشرفت دانش حسابداري شد از جمله مي توان به تحولات دوران باستان, رنسانس, انقلاب صنعتي و تشكيل بازار سرمايه و شركت هاي سهامي و تحولات ديگر اشاره كرد.
در اين مقاله سعي گرديده با نگاهي گذرا، مراحل تحول تاريخي حسابداري در دوره هاي فوق الاشاره بررسي گردد.
تمدن از يك سو به رواج دادوستد واز سوي ديگر به جريان درآمد و هزينه حكومت انجاميد كه نياز به ثبت وضبط اطلاعات را در پي داشت.
در تمدنهاي باستاني بين النهرين كه بخش زيادي از ثروتهاي جامعه در اختيار حكام بود, از جمله در تمدن باستاني سومر, نظام مالي جامعي برقرار بود و درآمدهاي حكومتي به نوعي محاسبه مي گرديد.
مدارك و شواهد بدست آمده از تمدن باستاني مصر حكايت از آن دارد كه در اجراي طرحهاي ساختماني در اين تمدن نوعي كنترل حسابداري رواج داشت كه بهره گيري از نيروي كار هزاران هزار نفر را در امر ايجاد بنا و حمل و نقل مصالح ساختماي در تشكيلاتي منظم ميسر مي كرده است، همچنين در سواحل رود نيل كشاورزان مصري بهاي آب را با الياف و غله مي پرداختند و سپس تصوير مقدار غله و الياف به عنوان رسيد تسويه حساب آب بر ديوار منازل كشاورزان حك مي گرديد.
شواهد و مدارك بدست آمده از يونان باستان نيز حكايت از استقرار كنترلهاي حسابداري دارد.
از جمله حساب معبد پارنتون در لوحه هاي مرمرين حك و بخشي از آن هنوز هم باقي است.
در رم باستان حسابداري پيشرفته اي وجود داشته و نوعي جمع وخرج تنظيم مي شده است .
يك جمعدار، يك مامور دولت ويا شخصي كه محافظت پول يا دارايي ديگري به او محول مي شد، در مقاطعي از زمان حساب خود را گزارش مي نموده است.
پيشينه حسابداري در ايران نيز به نخستين تمدنهاي شكل گرفته در اين سرزمين بر ميگردد, مدارك حسابداري بدست آمده با ۲۵ قرن قدمت گواه بر پيشرفت اين دانش در ايران باستان دارد.
در طول تاريخ روشهاي حسابداري متنوع و متعددي براي اداره امور حكومتي و انجام دادن فعاليتهاي اقتصادي ابداع شد.
به طور مثال در يكي از لوح هاي بدست آمده از كاخ تخت جمشيد, رسيد پرداخت دستمزد به كارگراني كه تخت جمشيد را مي ساختند بدست آمده كه در آن نام كارگران, مدت كار آنان, تاريخ و مبلغ پرداختي به آنان ثبت گرديده است.
در ايران عصر هخامنشي، نظام پولي و مالي جامع و منسجمي بر پايه طلا و نقره با رابطه مبادله ثابت پايه گذاري شد .
مميزي املاك در تمدنهاي ساساني در جريان اصلاحات خسرو انوشيروان به منظور تشخيص ماليات كليه زمينهاي مزروعي كشور مميزي و مشخصات آن از جمله مساحت، نوع زمين ونوع محصول در دفتري ثبت مي گرديد.
در مسير تكامل حسابداري براي نگهداري حساب درآمد و مخارج حكومتي و نگهداري حساب فعاليتهاي بازرگاني, نگارش اعداد به صورت علا ئمي ك




تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد