چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

مقاله ترجمه شده موقعيت و مسير بر روي سطح زمين قابل ويرايش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگليسي

۱۹ بازديد
مقاله ترجمه شده موقعيت و مسير بر روي سطح زمين قابل ويرايش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگليسي
دسته بندي فني و مهندسي
بازديد ها 6
فرمت فايل doc
حجم فايل 10840 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 33
مقاله ترجمه شده موقعيت و مسير بر روي سطح زمين قابل ويرايش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگليسي

فروشنده فايل

كد كاربري 4558
كاربر

مقاله ترجمه شده موقعيت و مسير بر روي سطح زمين قابل ويرايش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگليسي

مقدمه

ناوبري فرايند برنامه ريزي و انجام حركت انتقالي همه نوع از مكاني به ديگري ، در دريا ، در هوا ، بر روي زمين يا در فضا مي باشد. ناوبري كشتي ها و تمامي شناورهاي آب برد را ناوبري دريايي مي نامند كه آن را از ناوبري در ساير محيط ها متمايز مي سازد و آن ناوبري دريايي است كه در اين كتاب و جلد همراه آن است كه هر دو يك نسخه ي جديدي بنام راهنماي ناوبري نيروي دريايي را تشكيل مي دهند.

در سه سال گذشته شاهد پيشرفت هاي مهمي در تكنيك هاي ناوبري بوديم. بشر بر روي ماه پاگذاشت. فضاپيما مناطق بيروني منظومه شمسي را كشف كردند. تكنيك هاي جديدي براي ناوبري فضايي كه ناوبري دريايي مفيدي داشته اند توسعه يافت: جزئيات مطالعه ي نخستين ماهواره ها در مدار حول زمين منجر به توسعه ي سيستم ماهواره اي ناوبري سرتاسرجهان شد كه مي توان گفت موقعيت خود ناوبري كشتي با يك دقت از چند صد متر قرار داشت. سيستم هاي ناوبري خودكار به كمك كامپيوتر ، ناوبر را قادر مي ساختند بطور مداوم و دقيق مسير را حفظ كنند و از تصادم جلوگيري كنند. ماشين حساب هاي دستي و كامپيوترهاي روميزي او را قادر مي ساختند تا جهت ها و فاصله هاي پيرامون جهان را با دقت بيشتر محاسبه كنند و شكل صحيح زمين را در نظر بگيرند.

اصول ناوبري دريايي بدون تغيير بوسيله ي تكنيك هاي جديد باقي مي ماند؛ از اينرو حالت موضوع در اين راهنما جهت بيان مجدد اصول طراحي شده است در حالي كه آخرين روش ها بازتاب مي شود. جلد I ضروريات ناوبري دريايي – موقعيت و مسير بر روي سطح زمين ، پروژه هاي نقشه اي ، نمودارها و نشريه ، كارنموداري ، جزر و مد ، ناوبري ساحلي و خلباني سروكار دارد. خلاصه ي مثلثات كروي و صفحه اي ، اثبات فرمول و غيره ممكن است در ضمايم پشت كتاب يافت شود. سرآغاز اين فصل بخش هاي پايه همراه با موقعيت و مسير بر روي سطح زمين را معرفي مي كند.

موقعيت بر روي سطح زمين

زمين

زمين كاملاً كروي نيست ؛ آن اندكي مسطح است ، ابعاد كوچكتر در حدود 24 مايل كمتر از بزرگتر وجود دارد. شكل زمين به عنوان يك كره ي پهن شده ( شكل 1-1 ) با بيشترين (a) و كمترين (b) شعاع تقريبي 3444 و 3432[1] مايل دريايي بين المللي شناخته شده است. زمين با كوتاهترين ابعاد آن PP1 بنام محور مي چرخد ، سر و ته هركدام را قطبين مي نامند. كره پهن شده شكلي است كه بوسيله ي حركت انتقالي يك نيمه بيضي مثل PWP1 در شكل 1-1 ، درحدود محورهاي آينه اي PP1 رديابي مي شود. موقعيت هاي متوالي PWP1 را نصف النهار مي نامند. نصف النهار از طريق گرينويچ بنام نصف النهار مبدا مي گذرد. دايره توسط W بنام استوا رديابي مي شود.

زمين با محورهاي آن PP1 در مسير نشان داده شده با پيكان مي چرخد. مسير چرخش شرق نام دارد و خلاف جهت آن غرب است. قطب شمال در قسمت چپ و قطب جنوب در قسمت راست از نماي شرقي مشاهده گر قرار دارد.



[1] اين اشكال براي كره بين المللي (1924) گرفته شده است كه در فصل 3 توضيح داده شده است.



سايت دانلود مقاله



وكيل پايه يك



مشاوره حقوقي



بانك مقاله



نيازمندي ها




تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد